donderdag 10 januari 2008

Het besluit is genomen ...

Vanmiddag naar het EMC voor de tweede gift Velcade. Van te voren hadden we de dagafdeling al over mijn hoge bloedsuiker ingelicht. Daar aangekomen werd natuurlijk ook weer geprikt en bleek dat ik nog steeds een suiker had van 25. In overleg met de dienstdoende arts hebben we besloten even op mijn prof te wachten die in vergadering zat. Dat even werd anderhalf uur, maar was zeker de moeite waard. Hij stond volledig open voor mijn argumenten n.a.v. van mijn ervaringen en besloot meteen het gebruik van de Dexamethason stop te zetten. Hij had zelfs een medische verklaring voor het feit dat ik extreem reageer en ik ben ook niet de enige. Dus daar waren we het snel over eens, vervolgens het infuusje erin en in de file terug naar Oosterhout met m'n opnamekoffertje weer achter in de auto. Nu op naar maandag en ondertussen blijven prikken op mijn bloedsuikerwaarden om te zien of die nu naar beneden gaan.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha Cees, we moesten even een paar dagen teruglezen voor we het snapten, maar: gefeliciteerd! Hartstikke goed dat je zelf de regisseur bent en blijft van het hele gebeuren. Lekker geen opname.
Wat zijn de gevolgen van geen dexametason? In ieder geval een betere bloedsuikerspiegel, maar verder? meer bijwerkingen? dat hopen we niet voor je, maar ja, dit id echt kiezen uit 2 kwaden.
Morgen even kijken of je weer wat gemeld hebt.
Hou je taai, hopen maar dat het zo goed blijft gaan.
Hartelijke groet, Erik en Marjolein