maandag 26 september 2016

Oorproblemen ...

Waar ik al bang voor was is vandaag bevestigd. Mijn gehoor aan de linker kant is met 35dB afgenomen. Iets meer dan mijn rechteroor waar ik al langer last van had. Dat is indertijd veroorzaakt toen ik in dienst van koningin en vaderland lange tijd heb doorgebracht op de schietbaan. Links is echter een paar maanden geleden plotseling opgetreden. De testen vandaag wezen uit dat het probleem zit in het slakkenhuis en dus niet kan worden opgelost. Wel is er de mogelijkheid een gehoortoestel te laten aanmeten, maar dat is voor mij geen optie omdat ik geen handfunctie meer heb en dus weer afhankelijk ben van mijn mantelzorger. Een mogelijke oorzaak voor deze verslechtering kan een chemo therapie zijn waarvan ik er maar genoeg heb gehad in de afgelopen jaren. Eind oktober heb ik weer mijn periodieke onderzoeken in het EMC dus voorlopig nog even rust. Groeten, Cees

Geen opmerkingen: